Promocja na Porsche: czy to jest w ogóle możliwe? Oczywiście!

Modele aut Porsche od wielu lat są obiektem pożądania kierowców na całym świecie. Ta marka jest synonimem rewelacyjnych osiągów, bezkompromisowego designu oraz wysokiego komfortu jazdy – zwłaszcza dotyczy to modeli z segmentu SUV. Z drugiej strony do Porsche przylgnęła łatka samochodów nieprzyzwoicie drogich, dostępnych wyłącznie dla nielicznych. To się powoli zmienia, co jest zasługą atrakcyjnych akcji promocyjnych i wyprzedażowych. Jeśli od dawna szukasz promocji na Porsche, to właśnie wkraczamy w okres, w którym takich okazji jest zdecydowanie najwięcej. Zanim jednak postanowisz wybrać się do lokalnego dealera, przeczytaj nasz poradnik. Przybliżamy w nim historię tego legendarnego już producenta oraz sprawdzamy, jakie modele aut Porsche są dziś dostępne w salonach. Ruszajmy!

Historia marki Porsche

Wbrew pozorom nie jest ona aż tak długa, ponieważ sięga roku 1931. Wtedy to Ferdinand Porsche zakłada swoje przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją samochodów. Jego działalność zostaje szybko zahamowana, ponieważ zgodnie z dekretem Adolfa Hitlera Porsche ma skupić się na dostarczaniu pojazdów wojskowych oraz pancernych na potrzeby III Rzeszy i planowanej inwazji na Polskę oraz całą Europę.

W tamtym okresie Ferdinand Porsche, na osobistą prośbę Hitlera, opracowuje koncepcję pierwszego niemieckiego samochodu dla ludu, czyli popularnego Garbusa, dając początek marce Volkswagen. Związki Porsche z Volkswagenem będą w przyszłości jeszcze mocniejsze – do czego za chwilę wrócimy.

Ciekawostka

Logo Porsche pozostało niezmienione od lat 30. XX wieku i zawiera element zapożyczony z herbu Stuttgartu – miasta ojczystego marki.

Po II Wojnie Światowej dla Porsche nastała nowa era. Stery w firmie przejął syn Ferdinanda, Ferry Porsche, któremu marka zawdzięcza bardzo dynamiczny rozwój. Pierwszy powojenny model – 356 – nie jest może specjalnie odkrywczy pod względem konstrukcyjnym, bo w dużej mierze bazuje na koncepcji Garbusa, ale przez lata był dopracowywany i dał podwaliny pod stworzenie prawdziwie innowacyjnej linii produkcyjnej.

Najważniejszym wydarzeniem w historii marki bez wątpienia była premiera modelu Porsche 911, co miało miejsce w roku 1963. To samochód kultowy, symbol marki, obiekt pożądania pod każdą szerokością geograficzną, gwiazda kina i generalnie popkultury. Auto okazało się być takim przebojem, że właściwie w pojedynkę zapewniło Porsche stałe miejsce w historii światowej motoryzacji.

Firma jednak nie spoczęła na laurach i nadal pracowała nad kolejnymi projektami. W latach 70. XX wieku producent wprowadził do swojej oferty silniki 4-, 6- i 8-cylindrowe, aby zaspokoić oczekiwania różnych grup klientów. W 1976 roku debiutuje małe Porsche 924, rok później większe 928.

Firma stopniowo zacieśniała też współpracę z Volkswagenem, który urósł do tego stopnia, że stał się jednym z największych producentów samochodów na świecie. Pomoc – również finansowa – była konieczna, ponieważ Porsche, pomimo kultowego statusu, nie było w stanie wypracować sobie pozycji marki popularnej, osiągającej dobre wyniki sprzedaży.

Ostatecznie w 2011 roku Porsche zostało oficjalnie włączone do koncernu Volkswagena, stając się 10 marką w jego w portfolio.

Aktualnie oferowane modele aut Porsche

Porsche to kawał motoryzacyjnej historii, ale obecnie marka w dużo większym stopniu stawia na sprzedaż. Dlatego do jej oferty włączono samochody, które schlebiają gustom współczesnych konsumentów. Modele aut Porsche nadal mają unikalny styl, ale coraz mniej jest w nich innowacyjnej technologii. Cóż, znak czasów.

Obecnie w salonach sieci Centrum Porsche można zamówić modele:

  • 718
  • 911
  • Taycan
  • Panamera
  • Macan
  • Cayenne

Porsche jako SUV? Jeszcze kilkadziesiąt lat byłoby to nie do pomyślenia. Obecnie marka nie ma wyboru i musi produkować samochody, na które jest po prostu duże zapotrzebowanie. Stąd też m.in. przed laty została podjęta szokująca dla fanów marki decyzja o wprowadzeniu do oferty silnika wysokoprężnego.

Wyprzedaż w Porsche: warto na nią czekać?

Zdecydowanie tak, jeśli faktycznie chcesz stać się posiadaczem jednego z modeli aut Porsche, ale musisz też ostrożnie gospodarować budżetem. To nieprawda, że w Porsche nie ma promocji. Są, bo przecież dealerzy żyją ze sprzedawania samochodów, a wyjściowe ceny są na tyle zaporowe, że odstraszają zdecydowaną większość klientów. Dlatego uzbrój się w cierpliwość, regularnie zaglądaj na strony internetowe Centrum Porsche, śledź też oferty publikowane w serwisie Otomoto, na którym można znaleźć naprawdę świetne promocje na Porsche.

Kiedy są najlepsze promocje na Porsche?

Oczywiście w okresie wyprzedaży rocznika, ale też w samym środku lata, kiedy sprzedaż nowych samochodów wręcz zamiera. Jeśli więc możesz sobie pozwolić na tak spory wydatek w sezonie urlopowym, to radzimy udać się do salonu np. w lipcu czy w sierpniu i podjąć negocjacje z dealerem.

Chcesz zaoszczędzić? Poczekaj na wyprzedaż rocznika w Porsche

Wyprzedaż rocznika w Porsche standardowo rozpoczyna się w listopadzie i trwa do wyczerpania puli samochodów objętych promocją. W praktyce już pod koniec stycznia bardzo trudno jest jeszcze cokolwiek upolować.