IV Zlot Mitsubishi 4
Mitsubishi

IV Zlot Mitsubishi

Od 31 maja do 2 czerwca możesz wziąć udział w IV Zlocie posiadaczy samochodów marki Mitsubishi. Na wydarzenie można zapisać się do 20 ...

Rusza sezon na promocje w Mitsubishi. Czy warto kupić samochód tej marki?

Mitsubishi to marka motoryzacyjna, która bardzo dobrze kojarzy się polskim kierowcom. Jeszcze w latach 90. XX wieku była wręcz synonimem niezawodności i solidności, a przy tym sportowego stylu i świetnych osiągów. Niewątpliwe duży wpływ na taką opinię o marce ma jej zaangażowanie w świat sportów motorowych. Mitsubishi Lancer EVO do dziś uchodzi za najlepszą rajdówkę w historii. Obecnie marka nieco straciła na renomie, co jest konsekwencją niedawnych problemów finansowych. Ostatecznie udało się je przezwyciężyć, dzięki czemu modele aut Mitsubishi znów cieszą się dużą popularnością na europejskim, w tym polskim rynku. Ponieważ powoli zbliża się okres promocji w Mitsubishi, warto poświęcić temu producentowi nieco więcej uwagi. Zajrzyj do naszego poradnika.

Historia Mitsubishi

Przedsiębiorstwo Mitsubishi ma za sobą bardzo długą historię działalności. Firma została założona w 1870 roku przez Yataro Iwasakiego, początkowo zajmując się transportem towarów drogą morską i rzeczną. Nazwa Mitsubishi została zatwierdzona dopiero w 1874 roku (wcześniej przedsiębiorstwo występowało jako Tsukumo). Po zmianie nazwy firma przeniosła się do Tokio, gdzie zaczęła budować swoją potęgę.

W przemysł motoryzacyjny Mitsubishi na poważnie weszło dopiero pod koniec I Wojny Światowej. W 1917 roku firma zaprezentowała swój pierwszy samochód, nazwany Model A. Była to bliźniacza konstrukcja do włoskiego Fiata Zero.

Największy rozkwit firmy nastąpił w latach 50., kiedy to japońska gospodarka przeżywała znakomity czas i rozwijała się w szalonym tempie. Dobrobyt pozwolił przedsiębiorstwu jeszcze mocniej zainwestować w działalność motoryzacyjną. Przełomem był rok 1973, kiedy to Mitsubishi zaprezentowało pierwszą generację Lancera – od 1975 roku auto było już sprzedawane w Europie.

Kolejne dekady były dość burzliwe dla firmy, która zawiązywała różne mariaże z innymi podmiotami, w tym amerykańskim Chryslerem czy szwedzkim Volvo. Natomiast od 2006 roku Mitsubishi zaczęło intensywniej współpracować z koncernem PSA Peugeot Citroen, czego efektem było wprowadzenie do sprzedaży nowej generacji największego współczesnego hitu marki, czyli modelu Outlander.

Modele aut Mitsubishi

Powiedzmy to sobie szczerze: gama modelowa tego japońskiego producenta nie rzuca na kolana. Do Mitsubishi idealnie pasuje przysłowie „Tak krawiec kraje, jak mu materii staje”. Firma ewidentnie próbuje dopasować się do rynku i nie wychodzi przed szereg, by podjąć rywalizację w segmentach, w których na ten moment nie ma szans np. z niemiecką konkurencją.

Mimo to każdy fan Mitsubishi czy po prostu osoba szukająca solidnego, niezawodnego samochodu, znajdzie tutaj coś dla siebie. Aktualne modele aut Mitsubishi dostępne w polskich salonach to:

  • Space Star
  • ASX
  • Eclipse Cross
  • Outlander
  • Outlander PHEV (z napędem elektrycznym)
  • L200

Widać wyraźnie, że firma postawiła na segment modnych SUV-ów, co było dobrym posunięciem, bo takie samochody po prostu się teraz najlepiej sprzedają.

Kiedy rusza wyprzedaż w Mitsubishi?

Nie ma żadnego granicznego terminu, poza oczywiście okresem wyprzedaży rocznika w Mitsubishi, do czego jeszcze przejdziemy. Polscy dealerzy marki starają się organizować różnego rodzaju akcje promocyjne właściwie przez cały rok. Chcącym zaoszczędzić możemy polecić wizytę w salonie w tzw. martwym sezonie, czyli w środku wakacji.

Jest to czas, kiedy mało kto myśli o zakupie nowego samochodu. Salony są puste, a to oczywiście motywuje sprzedawców do negocjowania cen i udzielania atrakcyjnych rabatów. Jeśli więc masz pieniądze, wiesz też, że jeden z modeli Mitsubishi najlepiej wpisuje się w Twoje oczekiwania, to zajrzyj do salonu w okresie czerwiec-sierpień.

Dobra promocja na Mitsubishi: jak ją znaleźć?

Przede wszystkim musisz na bieżąco przeglądać oficjalną stronę internetową producenta oraz poszczególnych dealerów. Dobrym źródłem informacji o aktualnych promocjach na Mitsubishi jest też serwis Otomoto, gdzie lokalni przedstawiciele marki publikują ogłoszenia o sprzedaży, często wystawiając te najlepiej wycenione egzemplarze. Poza tym polowanie na promocje w Internecie jest wygodne, szybkie, pozwala Ci zapoznać się z setkami ofert w jednym miejscu i wybrać tę, która jest najkorzystniejsza.

Szykuj się na wyprzedaż rocznika w Mitsubishi

Wyprzedaż rocznika w Mitsubishi to idealny moment na zakup fabrycznie nowego samochodu w najlepszej cenie. Jeśli nie przeszkadza Ci fakt, że w teorii kupujesz „roczny” samochód, to trudno o lepszą poradę niż właśnie odwiedzenie salonu w okresie wyprzedażowym. Dealerzy Mitsubishi ogłaszają wyprzedaż rocznika na początku listopada. Trwa ona do wyczerpania puli modeli objętych promocją, co najczęściej następuje w okolicach lutego i marca.

Ciekawostką jest natomiast fakt, iż bardzo atrakcyjnie wycenione modele aut Mitsubishi z wyprzedaży rocznika można znaleźć u dealerów także na długo po zakończeniu oficjalnego okresu rabatowania – chociażby latem. Wówczas w salonach zostają jeszcze „niedobitki”, czyli najczęściej egzemplarze w wysokich wersjach wyposażenia. Na takie promocje w Mitsubishi szczególnie warto polować.