Wyprzedaż w MAZDA nadal trwa 1
Mazda

Wyprzedaż w MAZDA nadal trwa

Marka Mazda idzie w ślady pozostałych salonów samochodowych działających w Polsce. Prowadzi obecnie wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2017 i 2018 roku. Nie należy ...

Czekasz na wyprzedaż w Mazda? Poznaj bliżej tę japońską markę

Mazda jest doskonałym dowodem na to, że w biznesie można wrócić z dalekiej podróży, odbudować swoją wcześniejszą pozycję, a później nawet zakasać konkurencję. Ten japoński producent samochodów w pewnym momencie został niemal całkowicie zapomniany w Europie, po czym zaprezentował taką gamę modelową, że wszystkim opadły szczęki. Ten triumfalny marsz trwa do dziś. Modele aut Mazda cieszą się ogromną popularnością w naszym kraju, na co duży wpływ ma nie tylko świetna stylistyka, ale również opinia o legendarnej niezawodności samochodów japońskiego producenta. W oczekiwaniu na promocje w Mazda zapraszamy Cię na krótką przebieżkę po historii tej zasłużonej dla motoryzacji marki.

Historia marki Mazda

Mazda jest jednym z najstarszych producentów samochodów na świecie. Firma została założona w 1920 roku w Hiroszimie przez Jujiro Matsudę, początkowo funkcjonując pod nazwą Toyo Cork Kogyo. Co ciekawe, w pierwszych latach działalności przedsiębiorstwo skupiło się na produkcji obrabiarek – dopiero nieco później właściciel zainteresował się przemysłem samochodowym.

Pierwszy pojazd w historii marki został zaprezentowany w 1931 roku. Mazda-go, bo tak nazywała się ta trójkołowa bagażówka, stanowiła połączenie samochodu oraz motocykla i idealnie odpowiadała na potrzeby ówczesnych Japończyków. W kolejnych latach konstrukcja była eksportowana do Chin, gdzie również okazała się hitem.

Ogromną zmianę przyniósł rok 1934. Wtedy przedsiębiorstwo zostało przemianowane na Mazda i ta marka funkcjonuje do dziś. Warto wspomnieć, że dwa lata później, w 1936 roku, firma zaprezentowała swój znak towarowy (logo) nazwany Flying-M, któremu jest wierna do dziś (oczywiście po różnych modyfikacjach).

Po II Wojnie Światowej Mazda mozolnie budowała swoją potęgę, dając się poznać, jako producent niekonwencjonalnych samochodów. Marka szła pod prąd, sięgała po najbardziej nowatorskie technologie, bardzo mocno wyróżniała się na tle konkurencji pod względem odważnych projektów stylistycznych – i to się akurat nie zmieniło do dziś. Jednym z najważniejszych momentów w historii firmy był zakup licencji na rozwijanie koncepcji silnika rotacyjnego, popularnie nazywanego silnikiem Wankla. Ta technologia na wiele kolejnych lat stała się wręcz znakiem rozpoznawczym marki. Mówiłeś silnik Wankla – myślałeś Mazda.

Japoński producent samochodów zbudował sobie bardzo mocną pozycję w branży motoryzacyjnej, ale przede wszystkim w Azji i w Stanach Zjednoczonych. Problem z Europą polegał na tym, że samochody tej firmy były zawsze zauważalnie droższe od konkurencji. Dlaczego? Ponieważ Mazda pozostawała wierna tradycji produkowania pojazdów w swoich japońskich zakładach, a to oczywiście przekładało się na dodatkowe koszty akcyzowe i transportowe.

Nie można natomiast napisać, że Mazda była w Europie anonimowa. Na Starym Kontynencie sporą popularnością, zwłaszcza w latach 90. XX wieku, cieszyły się takie modele, jak:

  • 323
  • 626
  • MX-5
  • MPV
  • MX-3
  • 121
  • Xedos 6

Prawdziwy przełom nastąpił jednak dopiero na początku XXI wieku, kiedy to Mazda zaprezentowała swoją nową filozofię o nazwie Zoom-Zoom. Producent zainwestował również w rozbudowę sieci europejskich przedstawicieli, ale przede wszystkim w całkowicie nową gamę pojazdów. Modele aut Mazda wprowadzone na europejski rynek w latach 2002-2003 pozwoliły producentowi wejść do pierwszej ligi. Europejscy klienci dosłownie oszaleli na punkcie modeli 3 i przede wszystkim 6. Rodziny bardzo chętnie wybierały minivana Mazda 5. W kolejnych latach ofertę uzupełniły także modne SUV-y, czyli Mazda CX-7 i CX-5.

Aktualne modele aut Mazda

Gama modelowa japońskiego producenta nie jest może oszałamiająco szeroka, ale w zupełności wystarczająca, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Mazda nie ma ambicji dostarczania pojazdów Premium. W polskich salonach oferowane są więc modele:

  • MX-30
  • 2
  • 3 Sedan
  • 3 Hatchback
  • 6 Kombi
  • 6 Sedan
  • CX-3
  • CX-30
  • CX-5
  • MX-5 Roadster
  • MX-5 RF

Promocje w Mazda: warto na nie polować

Z Mazdą nadal jest ten problem, że to droga marka motoryzacyjna. Pod względem cenowym nie wypada zbyt korzystnie w zestawieniu z niemiecką czy koreańską konkurencją. Mimo to klientów w salonach nie brakuje, bo Mazda nadal cieszy się opinią producenta znakomitych, bardzo trwałych i bezawaryjnych samochodów. Dodatkowo dealerzy marki nieśmiało, ale jednak oferują różnego rodzaju rabaty. Promocje w Mazda nie są na pewno tak spektakularne, jak u innych producentów, ale i tak warto z nich korzystać, aby odczuwalnie obniżyć cenę pojazdu.

Dobra promocja na Mazdę: kiedy powinieneś zajrzeć do salonu?

Najlepsze promocje są oczywiście oferowane w okresie wyprzedaży rocznika, ale jeśli akurat na niego nie trafiłeś, to nie rezygnuj z wizyty w salonie dealera. Być może lokalny przedstawiciel Mazdy ma jeszcze jakieś egzemplarze, które nie znalazły dotąd nabywców i muszą zostać szybko sprzedane po atrakcyjnej cenie?

Dodajmy również, że wyprzedaż rocznika w Mazda standardowo rusza na początku listopada i trwa do wyczerpania zapasów – z reguły następuje to na przełomie stycznia i lutego.